Sen żyrafy – rozwijanie umiejętności empatycznych u przedszkolaków

Dzieci najlepiej uczą się poprzez obserwację dorosłych oraz poprzez zabawę i inspirujące historie. Projekt Sen żyrafy łączy te dwa sposoby w propozycję wprowadzania porozumienia opartego na empatii, rozwijania umiejętności rozpoznawania, nazywania uczuć i potrzeb, a także obserwacji i formułowania próśb u dzieci przedszkolnych. Dzieci oswajają się z koncepcją porozumienia empatycznego poprzez historię o małej żyrafie, która zostaje odnaleziona w przedszkolu, bez mamy. Podczas kolejnych spotkań z żyrafką dzieci zastanawiają się czego doświadcza, jakie uczucia jej towarzyszą, czego potrzebuje, o co może prosić. Następnie podczas kolejnych spotkań dzieci w formie gier i zabaw uczą się mówić o tym, co widzą, słyszą, czują, czyli o faktach, rozpoznawać własne emocje i je nazywać, docierać do swoich aktualnych potrzeb i je nazywać, formułować prośby do siebie lub drugiej osoby.